COACHES

Onze leefstijlcoaches zijn vakmensen die een deel van hun tijd als vrijwilliger weggeven

Onze coaches

Onze leefstijlcoaches zijn vakmensen met verstand van coaching en gezonde leefstijlzaken. Zij zijn deskundig opgeleid en hebben ervaring met de multidisciplinaire aanpak. Zij geven een deel van hun tijd als vrijwilliger aan de stichting.

Leefstijlcoaching is een multidisciplinair vak en daarvoor zijn geschoolde en ervaren vakmensen nodig die verstand hebben van onder meer gezonde voeding, van sport en voldoende dagelijkse beweging, van stoppen met roken, van ontspanning en van coaching. We werken samen met vakmensen die met aantoonbaar succes de vertaalslag van theorie naar praktijk kunnen maken en die zich bewust voor een minder draagkrachtige doelgroep willen inzetten.

Onze coaches zijn op leefstijl bijgeschoolde verpleegkundigen, ziekenverzorgenden, diëtisten, voedingsdeskundigen, sportdocenten, (voetbal-)coaches en ervaringsdeskundigen.

Ze beschikken over de onmisbare bereidheid om net dat éxtra  verschil makende steentje bij te dragen aan een gezondere samenleving.

De coaches van stichting Gratis Gezond kennen de grenzen van hun competenties en werken samen met medisch geschoolde professionals zoals huisartsen, fysiotherapeuten, verslavingsdeskundigen, diëtisten en psychologen.

Voor stoppen met roken coaching werkt Stichting Gratis Gezond samen met Medipro BV. Deze coaches zijn medisch geaccrediteerd een aangesloten bij het Kwaliteitsregister Beroepen in de Zorg (KABIZ). Hun dienstverlening wordt betaald vanuit basiszorg.

Doneren?

Wilt u ook een gezond verschil maken in corona tijd?